Nils Jørgen Fossdal

21 oktober, 2006

Over Hekken


Det er på tide med nok en anbefaling!
jeg og Inger-Kathrine var onsdag på kino og så Over Hekken!
Dette var nok et mesterverk av en animasjonsfilm!
Hva annet kan man si en at det var halvannen time med fantastisk morsom underholdning!
Inger-Kathrine konkluderte med "bedre en Shrek"
Det kan jeg forsåvidt stille med bak, men jeg vil også hevde at den går Istid en høy gang.

Absolutt på høyde med de beste i utlandet vil jeg si. Den kan uten problem nevnes i samme åndedrag som Alladin, Mulan, et kongerike for en lama og de utrolige.
Men den når bare til knærna på ToyStory.


Filmen er lagt til det som var en skog før vinteren og så er en billeliten flkk grønt på kartet, midt i et enormt suburb område. På bilde til høyre ser vi hva som skjer når dyrene oppdager den grønne rette linjen som går "uendelig langt" i begge rettninger. Et fremmedobjekt i faunaen som de er vant med. Etter å ha stått skrekkslagene på den en stund velger de å kalle den steinar for å gjøre den mindre skummel:)

Eneste tenkelige minus er at Tone Damli(the artist formerly known as "Idol tone") Alias "skal vi danse tone" dubber en middels stor birolle, men alt i alt er vel ikke det så mye å klage på...

Løp og se

7 Comments:

  • Haha...den så jeg nettopp. Riktignok på engelsk men den var morsom. Men istid? NEPPE, ingen er over Istid og ingen er ved siden. Men den var morsom, spesielt når han lille duden får koffeindrikken:P

    By Anonymous Anonym, at 21/10/06 16:51  

  • Jepp det er et av høydepunktene!

    et ekkorn med adhd som får kofeindrikk,,,
    ¨spenstig

    say no more

    By Blogger Nils Jørgen, at 21/10/06 18:04  

  • Hvorfor syns alle istid er bra? Den hadde sikkert vært helt ok hvis den ikke hadde vært så fryktelig kjedelig.

    Jeg syns "over hekken" er en dårlig oversettelse forresten, men har ikke noe i mot idol-skalvidanse-ToneDamliÅÅberge.

    sikkert gøy

    By Anonymous Anonym, at 22/10/06 13:45  

  • Det er jo ikke noe å diskutere. Jeg har bare sett traileren til over hekken. Og allerede da var den bedre en istid. Så nå gleder jeg meg til å komme tilbake til Norge og få se den..

    By Blogger Anders Sætre, at 24/10/06 16:38  

  • Anders:
    den er vistnok bedre på engelsk
    så om du må se den på engels i uganda så er ikke det farlig heller:)
    om de har kino der da?

    By Blogger Nils Jørgen, at 24/10/06 20:55  

  • ja de har vanlig "norsk" kino på mzungu kjøpesentrene. men kino på ugandisk vis viser nok ikke over hekken på et par år ennå.. Ser den nok på engelsk når jeg kommer hjem.. kan ikke sette meg inn i en mørk kinosal når jeg er i afrika. må oppleve ting..

    By Blogger Anders Sætre, at 25/10/06 21:05  

  • Det er et poeng jeg støtter deg fullt ut på!

    By Blogger Nils Jørgen, at 26/10/06 16:37  

Legg inn en kommentar

<< Home